دیجی لاگ

ساخت وبلاگ

محمد میرزابیگی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما افزود: پرستاران در یک سال اخیر با تلاش مضاعف و جان فشانی شان نگذاشتند که این کمبود نیرو، خودش را به شکل بحران در نظام سلامت نشان دهد.

وی با بیان اینکه پرستاران امنیت شغلی ندارند، اضافه کرد:​ کمبود پرستار، اضافه کاری‌های اجباری را به نیرو‌های موجود پرستاری تحمیل می‌کند.

میرزابیگی با اشاره به اینکه اخیراً مجوز‌های استخدامی خوبی از جمله ۷ هزار و ۳۰ هزار نفری برای جذب نیروی درمانی از جمله پرستاری داده شده است، گفت:، اما تا زمانی که این موضوع عملی شود سراغ نیرو‌ها با قرارداد‌های کوتاه مدت می‌روند که این قراردادها، امنیت شغلی آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

رئیس سازمان نظام پرستاری افزود:​ باید مجوز‌های استخدامی، زود عملیاتی شود، زیرا در این شرایط کرونایی و بحرانی به نیرو نیاز داریم.

امسال ۱۰ هزار نیرو جذب شد

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در رابطه با میزان و اصلاح نظام پرداخت حقوق پرستاران و همچنین جذب آن‌ها انجام شده است، گفت: امسال ۱۰ هزار نیرو جذب شد.

مریم حضرتی در ادامه برنامه گفت و گوی ویژه خبری افزود: اکنون مجوز جذب ۳۰ هزار نیرو صادر و اعتبار آن نیز تامین شده است و امیدواریم حداقل ۶۵ درصد این نیرو‌ها به پرستاری اختصاص داده شود تا بتوانیم کمبود پرستاران را جبران کنیم.

حضرتی با اشاره به اینکه جذب نیروی درمانی، خوب بوده است، گفت: اگر تا سال ۱۴۰۵، سالانه ۲۰ هزار نیرو بگیریم شاید بتوانیم به کف استاندارد برسیم.

او با بیان اینکه درباره پرستاران شرکتی اقدامات خوبی انجام شد، گفت: معاونت توسعه، ابلاغیه‌ای در مرداد امسال برای ساماندهی نیرو‌های شرکتی صادر و کف حقوق را تعریف کرد و خواست تا در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی در این باره به صورت یکسان برخورد شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود:​ برای پرستاران شرکتی که در دوران کرونا در بخش‌های کرونایی فعالیت و کمک کردند اگر در آزمون شرکت کنند، امتیازاتی در نظر گرفته شده است.

مستوره حسینی پرستار بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری هم در ارتباط تصویری با این برنامه با بیان اینکه امسال کمبود نیروی پرستاری داشتیم، گفت: خیلی از پرستاران به بیماری کرونا مبتلا شدند و پس از بهبودی دوباره مشغول به کار شدند.

وی با بیان اینکه با وجود کمبود نیرو تلاش کردیم کیفیت کار پرستاری، پایین نیاید، افزود: متاسفانه هنوز دستورالعملی برای استخدام پرستاران نیامده است.

حسینی اضافه کرد: پرستاران از نظر پرداخت دستمزد و حقوق هنوز به حق شایسته خود نرسیده اند.

رئیس سازمان نظام پرستاری هم گفت: گروه پرستاری، محوری‌ترین گروه نظام سلامت است که در ۲۴ ساعت با بحران‌های زندگی مردم سر و کار دارد و ۱۶ ساعت از شبانه روز بیمارستان‌ها را اداره می‌کنند.
وی افزود:​ روند بروکراسی که بر استخدام‌ها و تصمیم گیری‌ها برای نظام پرداخت، حاکم است تصمیمات را به موقع به عملیات نمی‌رساند.

میرزابیگی با اشاره به اینکه نیرو‌های شرکتی و قراردادی، بخش عمده‌ای از نیرو‌های ما را تشکیل می‌دهند، گفت: این نیرو‌ها حدود ۴۰ هزار نفر را شامل می‌شوند.

وی افزود: کرونا به ما آموخت که پرستاری جزو مشاغل حاکمیتی است و دولت باید برای بیمارستان‌های دولتی، پرستاران لازم را استخدام کند.

میرزابیگی گفت: نیرو‌های شرکتی جزو بهترین، جوان‌ترین و فعال‌ترین نیرو‌ها هستند و یکی از برنامه‌های جدی ما، پیگیری و تغییر وضعیت این نیروهاست و در اولویت استخدامی هستند.

ابتلای حدود ۵۰ هزار پرستار به بیماری کرونا

پرستار بیمارستان با بیان اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا تا کنون حدود ۵۰ هزار نفر از پرستاران به بیماری کرونا مبتلا شدند و به مرخصی استعلاجی رفتند، گفت:​ فشار کاری بر دیگر پرستاران، بیشتر شده است.
در ادامه برنامه گفت و گوی ویژه خبری مصطفی مرادی با اشاره به اینکه برای هر هزار نفر جمعیت، سه پرستار لازم است، افزود: این عدد در کشور‌های پیشرفته‌ای مانند بلژیک ۱۰ و در برخی کشور‌های آسیا حدود هفت و نیم تا ۹ و در گرجستان در حدود ۵ و نیم تا ۶ و در کشور ما تا پیش از شیوع بیماری کرونا یک و نیم بود.

او اضافه کرد:​ در سال‌های ۹۵، ۹۶ و ۹۷ استخدام پرستار نداشتیم و در سال ۹۸ قرار شد ۱۰ هزار نفر استخدام شوند که از این تعداد حدود چهار هزار نفر به بخش پرستاری اختصاص داده شد.
وی با اشاره به مطالبات پرستاران از مسئولان خواست برای مسئله کمبود پرستار، چاره اندیشی کنند.

این پرستار با اشاره به اینکه برخی از مطالبات پرستاران، ​ از ۱۴ سال پیش تاکنون بی پاسخ مانده است، افزود: برخی از قوانین از جمله تعرفه گذاری خدمات درباره پرستاران تصویب، اما اجرا نشده است.

مرادی با اشاره به شرایط سخت کاری پرستاران، اضافه کرد: بر اساس قانون برای بازنشستگی پرستاران به ازای هر ۲۰ سال باید ۵ سال بخشودگی داده شود، اما این قانون اجرا نمی‌شود.

از تعداد قابل توجهی پرستار نمونه تقدیر خواهد شد

معاون پرستاری وزارت بهداشت و درمان گفت: هر سال در جشن پرستاری از تعداد محدودی به عنوان پرستار نمونه کشوری تقدیر می‌شد، ولی امسال تعداد قابل توجهی به عنوان پرستار نمونه کشوری معرفی خواهند شد.
مریم حضرتی در ادامه برنامه گفت و گوی وِیژه خبری افزود: افزایش حقوق ۵۰ درصدی پرستاران در بهمن ۹۸ انجام شده و همچنین نیرو‌های قرارداد کار معین هم به میزان ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ساماندهی وضع نیرو‌های شرکتی انجام و میانگین معوقات از ۱۸ ماه به ۴ ماه رسیده و همچنین جدا شدن اضافه کار از کارانه که یکی از درخواست‌های مهم پرستاران بوده در حال حاضر محقق شده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: پرداخت کارانه بر اساس ۹۰ درصد از ۲۷ و نیم درصد جزء حرفه‌ای بوده که انجام شده است.

وی گفت: امسال میزان کارانه‌ها به دلیل اینکه عمل‌های غیر اورژانسی نداشتیم و درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها کم شده کمی کاهش پیدا کرده است.

حضرتی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در جهت افزایش حقوق انجام گرفته است گفت: کووید ۱۹ موجب شد که دیدگاه مسئولین نسبت به جامعه پرستاری تغییر کند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت و درمان افزود: پرداخت فوق العاده ویژه جزو کار‌های ارزشمندی است که برای کل کارکنان نظام سلامت انجام شده است.

وی ادامه داد: هوش بری، اتاق عمل، بهیار، کمک بهیار و کمک پرستار جزو گروه پرستاری هستند و حتماً دیده خواهند شد.

حضرتی با بیان اینکه از هزار نفر از پرستاران که در بخش‌های کرونایی فعالیت می‌کردند توسط وزیر بهداشت تشویق خاص به عمل آمده است افزود:​ هر سال در جشن پرستاری از تعداد محدودی به عنوان پرستار نمونه کشوری تقدیر می‌شد، ولی امسال تعداد قابل توجهی به عنوان پرستاران نمونه کشوری معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: کاری که توسط پرستاران با انگیزه انجام می‌شود خدمت به مردم و مهم‌ترین کار در حال حاضر مراقبت در منزل است و در حال حاضر هزار مرکز دارای مجوز برای مراقبت در منزل داریم که ۵۶۱ مرکز به صورت فعال خدمات می‌دهند و بیش از ۴۵ هزار خانواده از این خدمات استفاده کردند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت و درمان درباره مراقبت‌هایی که برای آسایش مردم انجام شده است افزود:​ توسعه مراکز مراقبت در منزل را اجرایی کردیم که به دنبال پوشش بیمه‌ای آن هستیم و بسته‌های استاندارد خدمات در منزل به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

حضرتی ادامه داد: ایجاد مراکز خدمات مراقبتی طولانی مدت که آیین نامه آن نوشته شده و انتظار داریم تا روز پرستار توسط وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شود.

وی گفت: موضوع مراقبت تسکینی طبق برنامه ششم توسعه انجام شده و پرستاران برای این کار آموزش دیدند و تعدادی از پرستاران هم جهت دوره به اردن اعزام شدند و این طرح در حال حاضر اجرایی شده است.

طبق قانون، پرستاری جزو مشاغل سخت و زیان آور است

رئیس سازمان نظام پرستاری گفت:​ مشاغل سخت و زیان آور در قانون بهره وری پیش بینی شده است و پرستاری طبق قانون جزو این مشاغل است و در حال حاضر پیگیر قانون واحد برای مشاغل سخت و زیان آور برای پرستاری هستیم.

محمد میرزابیگی گفت: از مسئولین درخواست داریم که برنامه‌های خود را در روز پرستار منتهی به یک تصمیم خوب کنند.

وی افزود: ما با همکاری قوه مجریه، وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی در سه موضوع مهم باید تصمیم گیری کنیم اول فوق العاده ویژه کارکنان است که امیدواریم از فردای روز پرستار یا اول دی ماه عملیاتی شود و دوم استخدام ۳۰ هزار نیرو است که درخواست داریم در ایام روز پرستار این تعداد وارد عرصه فعالیت شوند و سوم موضوع نظام پرداخت است.

میرزابیگی ادامه داد: در حال حاضر برنامه بازنگری نظام پرداخت را داریم که کارگروه نظام پرداخت در سازمان نظام پرستاری تشکیل شده و آیین نامه آن آماده است.

رئیس سازمان نظام پرستاری از مجلس شورای اسلامی و دولت درخواست کرد اگر قرار است نظام فی فور سرویس کماکان ادامه پیدا کند و بر اساس تعرفه باشد بنابراین تعرفه‌های خدمات پرستاری هم باید اجرا شود.

میرزابیگی افزود: موضوع کمبود نیرو را تا مرحله قابل قبول پیگیری خواهیم کرد و نظام پرداخت و تعرفه گذاری هم باید انجام شود و همچنین پرداخت معوقات هم به روز شده که سازمان نظام پرستاری در آن موثر بوده است، موضوع تغییر وضعیت، فوق العاده ویژه و سهمیه بهیاران در ادامه تحصیل و فوریت‌ها هم جزو گروه پرستاری محسوب می‌شوند که سازمان نظام پرستاری برای آن‌ها تلاش مستمر انجام خواهد داد.

مصطفی مرادی پرستار بیمارستان هم گفت: اگر موضوع تعرفه گذاری اجرایی شود بسیاری از مشکلات پرستاران حل خواهد شد.

مرادی درباره برخورد مردم با پرستاران افزود: ما احساس می‌کردیم زمانی که فشار کاری بیشتر شود و مراجعه کننده بالاتری هم داشته باشیم رضایتمندی کمتر می‌شود، ولی دقیقاً بر عکس اتفاق افتاد، چون علاوه بر تلاش‌هایی که کادر درمان انجام دادند قشر پرستار به جامعه بیشتر معرفی شد و مردم شاهد بودند که ما در چه شرایطی کار می‌کنیم و زحمات زیادی برای بیماران انجام می‌دهیم.

دیجی لاگ...
ما را در سایت دیجی لاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دیجی لاگ digilog بازدید : 318 تاريخ : جمعه 28 آذر 1399 ساعت: 17:11

غلامرضا لونی امروز ۲۸ آذرماه، اظهار کرد: به بیش از٨٠ نفر گرفتار شده ناشی از بارش برف در ارتفاع٢۶٠٠متری گردنه شیخان شهرستان الیگودرز امدادرسانی شد.

وی تصریح کرد: پس از تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ۱۱۲ جمعیت مبنی بر گرفتاری تعدادی خودرو در برف و کولاک در محور شول‌آباد به سپیددشت بلافاصله عوامل پایگاه امداد و نجات کوهستان شول‌آباد به گردنه شیخان اعزام و پس از چهار ساعت تلاش و کوشش مستمر و با کمک عوامل راهداری اقدام به رهاسازی ۱۳ دستگاه خودرو سواری، ٢دستگاه خودروی وانت نیسان و ١ دستگاه مینی‌بوس گرفتار شده کردند.

این مسئول اضافه کرد: سرنشینان این خودروها در مجموع ۸۶ نفر بودند و در پایان این عملیات همه این عزیزان صحیح و سالم نجات یافته و به شول‌آباد منتقل شدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر لرستان خاطرنشان کرد: همچنین عده دیگری از هموطنانمان در طول مسیر امدادرسانی به خودروهای مذکور نیز در چندین مرحله توسط خودروهای امدادی به شول‌آباد منتقل شدند.

لونی از مردم درخواست کرد هنگام بارش نزولات آسمانی از ترددهای غیرضروری در محورهای کوهستانی خودداری کنند و در صورت عزیمت در این جاده‌ها از سیستم گرمایشی و ایمنی خودروی خود اطمینان حاصل کنند و حتی‌المقدور به زنجیر چرخ مجهز باشند.

دیجی لاگ...
ما را در سایت دیجی لاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دیجی لاگ digilog بازدید : 302 تاريخ : جمعه 28 آذر 1399 ساعت: 17:10

یک مزیت بسیار مهم از پیاده سازی CRM، که اغلب نادیده گرفته می شود، این است که سیستم اطلاعات را از منابع مختلفی در سراسر کسب و کار شما جمع آوری می کند. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا نگاهی دقیق و جامع به چگونگی احساس و اظهار نظر مشتریان در مورد سازمان، در نتیجه ارائه خدمات بهتر و شناسایی مشکلات سریع تر است.

یکی از مزایای اصلی برنامه PEAK CRM این است که می تواند به شما کمک کند به راحتی شناسایی، شناسایی، اضافه کردن راهنماهای جدید و دسته بندی دقیق آنها. شما می توانید اسناد سفارشی را در یک زمان بسیار کوتاه ایجاد کنید، زمان پاسخ را کاهش داده و امکان تغییر مسیر تیم های فروش به فرصت بعدی را فراهم کنید.

با شناسایی مشتری بهتر، متقابل sling و سلولی تا شانس روشن تر برای شما. این فرصت های طلایی شما را از مشتریان موجود نیز سودآور می کند.

با برنامه های فروش و بازاریابی، که در واقع بخشی از اوج CRM هستند، با اطلاعات بهتر، شما قادر خواهید بود تا خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه کنید و به این ترتیب آنها را راضی کنید. مشتریان شاد، شما به مشتریان جدید ارائه خواهد شد و مشتریان جدید خرید خود را تکرار خواهد کرد. بر اساس برخی تحقیقات، احتمال تکرار خرید ۳۳٪ افزایش می یابد.

منبع: https://www.owj.io/what-is-CRM

دیجی لاگ...
ما را در سایت دیجی لاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دیجی لاگ digilog بازدید : 2897 تاريخ : جمعه 28 آذر 1399 ساعت: 17:09

حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: تحریم‌های دشمن اگرچه بدون آسیب و اخلال در اقتصاد کشور و زندگی و معیشت مردم نبوده اما دشمن به هدف اصلی ترسیم شده برای تحریم‌ و جنگ اقتصادی که فروپاشی اقتصاد ایران بوده دست نیافت و با قدرت می‌توانیم اذعان کنیم که آثار تحریم‌ها خنثی شده است.

وی با تاکید بر اینکه این موفقیت بزرگ در سایه مقاومت و ایستادگی ملت ایران و سیاست‌ها و تدابیر اتخاذ شده بدست آمد، اظهارداشت: از جمله اهداف مهم دشمن در این جنگ اقتصادی بر هم زدن آرامش جامعه و امنیت خاطر مردم بوده اما دولت با همه سختی‌ها، تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا مانع نا امنی روانی و جلوگیری از بی‌ثباتی فضای اقتصادی کشور شود.

رییس جمهور گفت: آنها که در طول دو و نیم سال اجرای سیاست ضد ایرانی فشار حداکثری نتوانستند به هدف متوقف کردن اقتصاد ایران برسند امروز از آرامش و روند بهبود در اقتصاد ایران عصبانی‌اند و می‌خواهند در این چند هفته امواج منفی به اقتصاد بفرستند.

روحانی تاکید کرد: مردم اطمینان دارند که مقاومت اقتصادی نتیجه داده و تحریم‌کنندگان ناچارند از راه خود برگردند به همین جهت پیش‌بینی‌ها نسبت به آینده مثبت شده و رفتارهای اقتصادی در بازارهای مختلف همین را نشان می‌دهد.

رییس جمهور ایجاد نگرانی نسبت به آینده کشور و برهم زدن آرامش روانی مردم دقیقا بازی در میدان دشمن خواند و تصریح کرد: اگر چه این سختی‌ها و مشقات در دوره شیوع کرونا مسیر را برای دولت ناهموارتر می‌کرد اما نسبتا توانسته این موضوع را نیز خنثی کند و از این نظر همه می‌بایست مراقب اقدامات و اظهارات خود باشند که آرامش فضای اقتصادی کشور و امنیت خاطر مردم مورد خدشه قرار نگیرد.

در این جلسه مباحث مربوط به نهایی کردن قانون بودجه مطرح شد و رییس جمهور با اشاره به محورهای اصلی بودجه سال آینده کشور گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، راه را برای تحرک کشور در مسیر پیشرفت و توسعه زیرساخت‌ها باز می‌کند.

روحانی اظهارداشت: حفظ و تقویت روند توسعه کشور و همزمان حمایت از قشرهای ضعیف مبنای اصلی تدوین بودجه در سال آینده بوده و با تلاش‌های صورت گرفته در سال جاری و ریل‌گذاری‌های انجام شده می‌توانیم افق پیش روی اقتصاد کشور و معیشت مردم را روشن تر و رو به بهبود ترسیم کنیم.

دیجی لاگ...
ما را در سایت دیجی لاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دیجی لاگ digilog بازدید : 312 تاريخ : سه شنبه 11 آذر 1399 ساعت: 21:08

٢۵١ رای موافق به کلیات طرحی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق و منافع ملت ایران همراه با سردادن شعارهایی علیه حکومت آمریکا و رژیم صهیونیستی پاسخ قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی کشورهای همراه با نظام سلطه است و این پیام را به آنان می‌رساند که دوران بازی یک‌طرفه غرب با ایران به پایان رسیده است.

به گزارش تابناک، جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بر خلاف برنامه هفتگی و جهت بررسی کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران تشکیل شد تا وکلای ملت با گذشت کمتر از یک هفته از ترور محسن فخری‌زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع پاسخ درخور شأنی به دولت‌های تروریست‌‌پرور و حامیانشان دهند که با تصورات واهی خود، گمان می‌کنند در شرایط حساس فعلی و در آستانه برخی تغییرات در عرصه بین‌المللی می‌توانند اقدامات جنایتکارانه‌ای در ایران انجام دهند و پاسخی نیز از جمهوری اسلامی دریافت نکنند.

در ابتدای بررسی کلیات طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در توضیح گزارش این کمیسیون گفت: « هدف این طرح باز شدن قفل‌های زده شده بر صنعت هسته‌ای کشور و مقابله با تحریم‌های کشورهای عزبی است. بایداعمال تحریم هزینه مند شده و به نحوی پیش رود که تخریب امنیت مردم و به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ای و مقام سیاسی کشور با هزینه همراه باشد.»

نمایندگان موافق و مخالف هم به اتفاق با کلیت این طرح موافقت کردند منتها نظر مخالفان این بود که این طرح پاسخ در خور به اقدام دشمن و بدعهدی اروپایی ها نمی دهد و به همین دلیل باید قاطعانه و محکم ایستاد و بدون وقفه از پروتکل الحاقی خارج شد. اعتقاد مخالفان این بود که با توجه به تجربه برجام دادن فرصت به اروپایی ها برای انجام تعهداتشان کاری اشتباه است و باید با سرعت برنامه هسته ای را پیش برد. موافقان کلیات این طرح نیز تلویحا این نظرات را تایید کردند.

در پاسخ به صحبت های نمایندگان مجتبی ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس این طور توضیح داد که « طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها مشت محکمی بر دهان دشمنان است، امروز از مجلس فریاد وحدت و اقتدار بلند می شود که لرزه بر تن دشمن می اندازد. دشمن دیده ما همه تعهداتمان را انجام دادیم پس هر غلطی که می خواهد می کند پس اگر عکس العمل درخور نبیند جسارتش بیشتر می شود. اگر شما در دیگ را باز کردید مطمئن باشید گربه مقابل مان حیا ندارد. آنها زبان زور، تقابل و مقابله به مثل را می فهمند. نباید در ما سستی و تزلزل ایجاد شود. اگر ما پیام اقتدار داشته باشیم خیلی بهتر از این است که به اصل موضوع تشکیک شبهه و تزلزل وارد کنیم تا خدای نکرده سستی در این مسئله ایجاد شود.» او این را هم گفت که افزایش غنی سازی از ۳.۶۷ به ۴.۲ درصد باعث تجدید نظر دشمن در مقابل اعمال تحریم ها نشده و دردش نمی آید.

دیجی لاگ...
ما را در سایت دیجی لاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دیجی لاگ digilog بازدید : 307 تاريخ : سه شنبه 11 آذر 1399 ساعت: 21:07

عضو شورای عالی هماهنگی اقتصادی با بیان اینکه در بحث کمک به محرومان،‌ تامین خدمات ارزان قیمت در آب، برق، گاز و تلفن مطرح است، گفت: مقام معظم رهبری در جلسه ای که در خدمت ایشان بودیم فرمودند از طریق عرضه مالکیت سهام شرکت‌ها برای حل مشکلات اقدام کنید.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص راهکارهای مجلس یازدهم برای حمایت از اقشار ضعیف و محرومان گفت: ما در این خصوص دو کار باید انجام دهیم، یکی مربوط به بازه کوتاه مدت و مربوط به دوره گذار اخیر است که در دنیا نیز این کار انجام می‌شود، مثلاً در بحث کرونا این اتفاق رخ داده است.

وی افزود، این در حالی است که ما علاوه بر بحث کرونا مشکل تحریم را نیز داشتیم و به هر حال باید کاری کنیم تا مشکلات سخت معیشتی مردم در این ایام به شکلی مرتفع شود که پس از آن بتوانیم شرایط بهتری را به وجود بیاوریم. از جمله روش‌هایی که می‌توان در کوتاه مدت  به کار برد، یارانه کالاهای اساسی (برای خانوارها با رویکردهایی که ما در بحث تأمین منابع آن باید ببینیم) و کمکهای بلاعوضی است که می‌توانیم پرداخت کنیم.

* پیشنهاد طرح جدی برای آب و گاز مجانی محرومان

این عضو مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: از دیگر کمک‌هایی که ما می توانیم انجام دهیم، تامین خدمات ارزان قیمت لازم در بحث آب، برق، گاز و تلفن است. به طور مثال می توانیم نرخ خدمات اقشار ضعیف را تخفیف دهیم یا در بحث الگوی مصرف سقف معافیت وزارت نیرو را (که می‌گوید اگر مصرف از یک حدی پایین‌تر از پرداخت هزینه معاف می‌شوند) افزایش دهیم تا شامل افراد بیشتری شود.

پورابراهیمی با تاکید براهمیت  بیمه برای اقشار ضعیف گفت: در حال حاضر خیلی از مردم ما نگران وضعیت سلامت هستند و اگر بیمار شدند نمی‌دانند که چه کاری باید انجام دهند. چند میلیون نفر از جمعیت کشور ما همچنان زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و بقیه افراد جامعه نیز دارای حداقل های پوشش بیمه هستند. اگر بتوانیم در حوزه خدمات درمانی پوشش کاملی ایجاد کنیم، خود می‌تواند از جمله اقداماتی باشد که در بازه زمانی کوتاه مدت کمک کننده است.

وی در جمع‌بندی راهکارها برای حمایت از اقشار ضعیف در کوتاه مدت گفت: بنابراین در حوزه‌های کالاهای اساسی، خدماتی و بیمه در یک بازه زمانی مشخص (شش ماه تا یک سال) می‌توانیم کمک‌هایی را در نظر بگیریم تا از این مسیر سخت عبور کنیم.

دیجی لاگ...
ما را در سایت دیجی لاگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دیجی لاگ digilog بازدید : 8091 تاريخ : سه شنبه 11 آذر 1399 ساعت: 21:06